درمان سردردهای مزمن

درمان سردردهای مزمن : گاهی سردرد در برخی از بیماران با مشکلات فک یا گردن آن ها ارتباط دارد. شاید مبتلایان به سردرد متوجه این ارتباط نشده باشند، ولی جالب است بدانید که اعصاب مربوط به عروق اطراف سر که منجر به ایجاد سردرد می شوند، با اعصابی که پیغام درد را از ناحیه گردن و فک به مغز ارسال می کنند، همگی در ساقه ی مغز به یک عصب واحد ختم می شوند و به این دلیل است که سردرد غالب بیماران با مشکلات فکی یا گردنی آنها ارتباط مستقیم پیدا می کند.

همان گونه که در تصاویر زیر دیده می شود گاهی علت شروع سردرد در یک ناحیه دیگرغیرازسرمی باشد. به این مفهوم که اگر شما به هر دلیلی از ماهیچه های ناحیه سروگردن بیش از حد استفاده کنید، این ماهیچه ها به علت خستگی دچار گرههای دردناک می شوند (این گره ها در تصاویر با علامت ضربدرسیاه مشخص شده است). وقتی این گره ها فعال می شوند میتوانند درد را به نواحی مختلف سرو گردن ارجاع دهند و منجر به بروز سردرد شوند (این نواحی دردناک در تصاویر به رنگ قرمز نمایش داده شده اند). گاهی درد حتی به ناحیه گوش نیز تیرمی کشد و بیماران به متخصصین گوش مراجعه میکنند، در حالی که علت شروع سردرد یا گوش درد آن ها درعضلات سروگردن یا مفصل فک می باشد.

در مطب دکتر گلی چمنی با گرفتن تاریخچه دقیق ومعاینه کامل بیماران، تمامی علل مستعد کننده سردردهای اولیه و مزمن ( مانند میگرن، سردردهای تنشی ، سردردهای خوشه ای و سایر سردردهای وابسته به اعصاب اتونوم ) و ازجمله عللی که منجر به ایجاد گره های دردناک عضلانی و التهاب و درگیری مفصل فک می شوند، مورد بررسی قرار می گیرند و جهت حذف این علل ایجاد کننده سردرد یا گوش درد اقدامات لازم انجام می شود. اقدامات درمانی لزوما همیشه به صورت تجویز طولانی مدت دارو نمی باشد و گاهی صرفا با اقدامات صحیح غیر دارویی بیماران بهبود می یابند. درمواردی که لازم باشد درمان سردرد به صورت تیمی انجام خواهد شد.

درمان سردردهای مزمن

سردردهای مزمن درمان سردرد