ویدیوهای آموزشی

  • 034-32141335
نمونه برداری از مخاط دهان

نمونه برداری از مخاط دهان

بیوبسی یا نمونه برداری از مخاط دهان چه موقع و چگونه انجام می شود؟

 

نمونه برداری از مخاط دهان : بیش از 40 نوع زخم در دهان وجود دارد که خیلی از اوقات برای افتراق آن ها از یکدیگر انجام نمونه برداری ضروری است. علاوه بر زخم ، ضایعات دهان  ممکن است به صورت ضایعات سفید ، لکه های قهوه ای ، خاکستری یا سیاه و یا به صورت ضایعات قرمز رنگ ظاهر شوند که در صورت لزوم متخصص بیماری های دهان برای تایید تشخیص برای شما نمونه برداری انجام می دهد. بنابراین وقتی نمونه برداری از دهان می شود، لزوما منظور از نمونه برداری تشخیص سرطان دهان  نمی باشد و سرطان دهان فقط یکی از تشخیص هایی است که ممکن است در تشخیص افتراقی مطرح باشد.

برای انجام نمونه برداری از دهان بی حسی موضعی شبیه همان بی حسی که در هنگام پرکردن یا کشیدن دندان انجام می شود برای شما انجام خواهد شد و برداشت نمونه غالبا با سایز کوچک و به اندازه چند میلیمتر بدون هیچ گونه دردی می باشد. بسته به انجام نمونه برداری ممکن است فقط پانسمان بر روی محل گذاشته شود و یا تعداد محدودی بخیه در ناحیه زده شود.

در صورت رعایت دستورالعمل های لازم پس از انجام نمونه برداری هیچ مشکل جدی برای شما پیش نخواهد آمد و نمونه برداشته شده جهت بررسی آسیب شناسی به آزمایشگاه آسیب شناسی ارسال خواهد شد. غالبا پس از چند روز تشخیص نهایی ضایعه اعلام می شود.

صفحه اینستاگرام دکتر چمنی

ساعت کاری

شنبه تا چهارشنبه - 16:00 - 20:00

کرمان

بلوار معلم6، مجتمع پزشکی یاس